måndag 9 maj 2011

Tavlan

I kursen Form och Funktion gjorde jag en lampa och en tavla. Tavlan är inspirerad av Gustav Klimts målningar, varifrån jag plockat olika mönster och format dem till kedjor, som tillsammans bildar ett halsband. Bakgrunden och alla färger är också inspirerade av samma jugendkonstnär. 

Jag har färgat och tryckt bakgrunden och mönstret med textilfärg och sedan sytt med fritt maskinbroderi på mönstret för att förstärka det. Tavlan är 80 x 100 cm och hänger nu på sovrumsväggen.

1 kommentar:

  1. Hej, försökte kommentera här en dag men nu ser jag att det inte fungera. Hoppas nu. Väldigt fin tavla och mycket arbete bakom skrev jag! Tror Ainon är ganska värdefull men håller förstås, du kan ju ha Jopon som "gästcykel" och bjuda dina gäster på cykelutfärder eller sen sälja ena då du flyttar till en adress :)

    SvaraRadera