onsdag 3 juli 2013

Tenala Lions loppis

På lördagen var det igen dags för Tenala Lions loppis, ett väldigt roligt evenemang på Bygdegården i Tenala. Där är alltid massor med folk och det gäller att vara snabb för att hinna med i takten. Jag är väldigt nöjd med mina fynd, som totalt kostade mig cirka 30 euro. Överlag tycker jag att Lions-loppisar har bra priser - det är ju halva nöjet att hitta fina saker billigt. Ingen byrå hittade jag som jag fortfarande letar efter, men däremot möbler till terrassen.


Alla fynd samlade. Borden tänker jag vid något skede måla om och rottingstolarna och den randiga filten ska vara på terrassen. Den grönvita fleecefilten är till ett sömnadsprojekt.

Gillar serveringsskålar på fot i klart glas. Det här är min tredje till min samling. Korgarna ska få ordning på alla småsaker på wc:n.


Julkransen köpte jag för femtio cent. Dekorationerna ska avlägsnas och stommen ska användas till en dörrkrans i juletider, tänker jag mig. Då har jag färdigt en stomme som går att klä om år efter år.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar